Mit értünk keresőoptimalizálás alatt? Az online marketing 101 keresőmarketing ügynökség segítségével.

Hogyan is vágjunk neki a SEO-nak? Első lépésként meg kell vizsgálnunk az adott oldal legmegfelelőbb kulcsszavait, a régit leváltani vagy újragondolni, vagy ha egy nem létező oldalról van szó, gondosan össze kell válogatni.

Mit értünk keresőoptimalizálás alatt?

Lássuk mit is jelent maga a fogalom. Megnevezése egy angol mozaikszóból származik (SEO) melynek célja nem más, minthogy a weboldalunkat a keresőprogramok által, a kiválasztott kulcsszavakra, lehetőleg a legelső helyre hozza ki. Ez azért is nagyon fontos, mert az emberek leggyakrabban az első három találatot tekintik meg, ezen belül versenyelőnyt élvezhet az első helyen lévő hirdető.

A keresőprogramok minőségileg és mennyiségileg is válogat valamint a folyamatosan fejlődik algoritmusa, ez alapján is rangsorolja oldalunkat, egy adott kulcsszóra még témán belül is. A Google-nek mint legismertebb keresőmotornak algoritmusa szigorúan bizalmas, működését nézve, csak tippelni, találgatni lehet, mi alapján rangsorolja az oldalakat. Ahhoz, hogy a weboldalunk forgalma növekedjen, nem árt, ha profi, keresőoptimalizálásban tapasztalt szakemberre bízzuk oldalunk menedzselését, minél jobb helyre való rangsorolását.

Keresőoptimalizálás

Hogyan is vágjunk neki a keresőoptimalizálásnak? Első lépésként meg kell vizsgálnunk az adott oldal legmegfelelőbb kulcsszavait, a régit leváltani vagy újragondolni, vagy ha egy nem létező oldalról van szó, gondosan össze kell válogatni. Ezek a kulcsszavak nem csak egy szóból állhatnak, állhat több szóból is, sőt kérdő mondatok is lehetnek. Gyakori, hogy egyszavas kulcsszavakat használnak, de nem muszáj ezt a tendenciát követnünk. Sőt versenyelőnyben a konkurenciával szemben, ha hosszabb kulcsszavakat használunk mint ők. Ez egy bevált keresőoptimalizálás módszer amelyet érdemes használnunk.

Fontos szerepet játszik még az is, hogy egy weboldalon milyen maga a tartalom. A feltöltött anyag legyen magas színvonalú, ügyeljünk arra, hogy ne legyen duplikált tartalom, más weboldaláról ne másoljunk a sajátunkra szöveget, illetve a saját oldalunkon se szerepeljen kétszer ugyanaz a cikk.

Az is fontos, hogy más oldalak körében mekkora a népszerűségi index, ami azt takarja, hogy hány oldalról jelölnek, említenek meg minket, azaz hány külsős linket kapunk. Lényeges, hogy valós hivatkozások legyenek ezek, tehát ne kamu oldalakról kapjuk a linkeket, illetve az oldal színvonala, népszerűsége is nagyban befolyásoló tényező, ahonnan a linket kapjuk.

A keresőmotorok mint például a Google is, nagy figyelmet fordít az oldalak gyors betöltésére, ezért ajánljuk, hogy gyors tárhelyet használjunk.

Nagyon fontos továbbá az is, hogy ne csak asztali számítógépünkön és laptopunkon működjön az adott oldal, hanem optimalizálva legyen mobileszközökre és tabletekre is egyaránt. Ez a XXI. században szinte alap követelmény. Elég csak megnéznünk azt, hányan nyomkodnak mobiltelefont az utcán, buszon, villamoson, azaz szinte bárhol, bármikor.

Összegezve tehát, fontos, hogy megbízható és tapasztalt szakemberre bízzuk a keresőoptimalizálást, hisz ez mára már egy külön szakmává nőtte ki magát.

Kommentek
  1. Én